Informacje

W ramach dostosowania procesu dydaktycznego studenci i doktoranci z niepełnosprawnością lub w trudnym stanie zdrowia, mogą wnioskować o adaptacje w  zakresie organizacji egzaminów i zaliczeń, bądź w zakresie uczestnictwa w zajęciach. Wsparcie, jakie można otrzymać nie spowoduje jednak obniżenia poziomu wymagań akademickich.
Dostosowanie zawsze ma formę adekwatną do stopnia i rodzaju niepełnosprawności lub stanu zdrowia studenta/doktoranta.

Przykładowe formy dostosowania procesu dydaktycznego:

– możliwość stosowania alternatywnej formy zapisu na użytek własny i/lub korzystania z dodatkowych urządzeń wspomagających podczas zajęć,
– zapewnienie tekstów przeznaczonych do słuchania w formie pisemnej podczas zajęć,
– zmiana terminu zaliczenia/egzaminu,
– zmiana formy zaliczenia/egzaminu (np. z pisemnej na ustną),
– wydłużenie czasu trwania zaliczenia/egzaminu,
– możliwość otrzymania arkusza egzaminacyjnego w powiększonym druku,
– możliwość korzystania z pomocy osób wspomagających, np. tłumacza języka migowego.

O dostosowaną formę zaliczenia/egzaminu student bądź doktorant może ubiegać się najpóźniej na miesiąc przed jego rozpoczęciem. Wsparcie edukacyjne odnosi jednak największy efekt, gdy jest udzielane od początku roku akademickiego.