Zajęcia konsultacyjno-wyrównawcze

Każda osoba chcąca skorzystać ze wsparcia Obsługi Studentów z Niepełnosprawnościami w pierwszej kolejności musi dokonać rejestracji. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Zajęcia konsultacyjno-wyrównawcze kierowane są do studentów i doktorantów Uniwersytetu Opolskiego ze szczególnymi potrzebami, którzy napotykają trudności w realizacji programu studiów z powodów zdrowotnych. Zajęcia te stanowią uzupełnienie standardowych form kształcenia i mają na celu wyrównanie szans edukacyjnych poprzez indywidualne podejście oraz elastyczne metody nauczania.

Na czym polegają zajęcia?

  • Program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb studenta.
  • Dostosowanie tempa, metod i narzędzi pracy do możliwości studenta (np. dodatkowy czas, alternatywne materiały, pomoc asystenta).
  • Zajęcia wyrównawcze prowadzone w formie spotkań indywidualnych lub małych grup, z naciskiem na uzupełnianie konkretnych luk edukacyjnych.
  • Indywidualne konsultacje dydaktyczne z wykładowcami lub tutorami, dostosowane do przedmiotu i zakresu materiału

Cel zajęć

Głównym celem zajęć konsultacyjno-wyrównawczych jest wsparcie studentów w efektywnym przyswajaniu materiału dydaktycznego oraz wyrównanie ewentualnych zaległości wynikających z:

  • okresowej nieobecności spowodowanej leczeniem, hospitalizacją lub rekonwalescencją,
  • trudności poznawczych, sensorycznych lub psychicznych wpływających na tempo nauki i przyswajanie treści,
  • ograniczeń technicznych lub organizacyjnych w dostępie do standardowych zajęć dydaktycznych,
  • konieczności pracy z alternatywnymi materiałami dydaktycznymi (np. w formacie cyfrowym, powiększonym, dźwiękowym).

Jakie dokumenty należy złożyć?

Wniosek o organizację zajęć konsultacyjno-wyrównawczych.

Dokument dostępny w biurze lub do pobrania na dole strony.

Masz pytania?

Zachęcamy do kontaktu — chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i pomożemy przejść przez cały proces rejestracji.

Przejdź do treści